Tvåtaktsolja

Blev en sväng och fiska i dag. Underbart. Skulle bara förbi macken och tanka. Brukar stanna på OK/Q8 och köpa tvåtaktsoljan de har. Men i dag fanns ingen som inte var syntetisk på hyllan längre. Tog en flaska och gick och frågade bruttan i kassan om råd. Vilken tyckte OK/Q8 att jag skulle ta i stället om ens någon alls? Svaret blev lika blekt som hennes hår. Hon visste inte.

Jag stod dock på mig och tyckte hon kunde rota fram något produktblad eller ringa en support och fråga. Då går hon till datorn och säger:

– Vad har den för registreringsnummer?

– Registeringsnummer? Skojar du? Det är en Husqvarna Roulette från 1961. Den har inget registeringsnummer.

Tjejen stod som ett frågetecken. Jag skrattade och ringde min egen support så fick jag en lösning på problemet. Tog deras marin-olja i stället. Kanoners. 😎

Blondes make life more fun 😉

Peace 👌🏻😁🤘🏼🧡

Leave a comment